Понедельник, 17.12.2018, 00:57
Приветствую Вас Гость | RSS

Школа № 10

Меню сайта
Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Мои файлы

Українська література 8 клас
[ Скачать с сервера (32.8 Kb) ] 04.04.2017, 13:27
Литвинюк С.О., вчитель Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст.
Тема.УПЧ.О.Довженко. Оповідання «Воля до життя»
Мета:- залучити учнів до читання художньої літератури, ознайомити учнів з
оповіданням «Воля до життя»; - розвивати навички самостійної роботи з книгою; висловлювати власну думку, удосконалити вміння складати відгук; виховувати патріотичні почуття, власну гідність, естетичний смак
Обладнання: тексти оповідання, портрет письменника, фарби, аркуші, пензлі
.
Хід уроку

Людина на війні - це воля. Є воля – є людина!
Нема волі – нема людини! Скільки волі, стільки й людини
Микола Дудка – армійський хірург (оповідання О. Довженка «Воля до життя»
І. Оголошення теми та мети, завдань уроку
На моменті оголошення теми аудіо запис стрілянини, виступ Левітана
ІІ. Мотивація навчання

1. Картина жаху в вашій уяві яка? Передайте в кольорі( учні малюють свої відчуття на аркушах фарбами, вивішують на дошку, пояснюють)
2. Учениця, під звуки автоматної черги, читає уривок з оповідання: «Ах, як не хотілося йому падати….І упав» Передайте в кольорі ваші відчуття, поясніть.
3. Учень читає уривок про Галю, «І здалося раптом Іванові….- Галю! Передайте в кольорі ваші відчуття, поясніть.
4. Що можете розповісти про хірурга? Робота з кольорами
5. Що можете розповісти про стан Карналюка в лікарні, після ампутації руки? Робота з кольорами
6. Як думаєте, чи може бути колір сприйняття життя білим,у людини безнадійно хворої ? Чому?
7. Про що згадав Карналюк в своїй безнадійності? (золоте Поділля) Попрацюйте з кольором.
8. А чому я використовую сірий колір?(вчитель до всіх кольорів надає сірий) Робота з кольорами, учні висловлюють свої думки, обґрунтовують.
9. Коли змінився настрій хірурга? Як настрій відобразимо в кольорі?
Підсумкова робота.
Вчитель пропонує подивитися на дошку
- Що нагадують кольори на дошці? ( Саме життя)
ІІІ. Сприйняття і засвоєння матеріалу
1. Розповідь учня
Портрет О.Довженка. Ось він – незвичайна людина. Ось військовий кореспондент,справжній боєць, художник, майстер пера, живописець, архітектор, мореплавець, учитель, письменник. Простий, елегантний, артистичний, з ясним поглядом, вольовим голосом командира і світлою усмішкою.
Кінорежисер, кіносценарист, 1930 р. фільм «Земля» визнано одним із 12 найкращих фільмів у світі. 1956 р. у Москві 25 листопада перестало битися серце О.Довженка.
2. Робота над змістом твору О.Довженка «Воля до життя»
1. Обмін враженнями від прочитаного:
- Що найбільше сподобалося у творі?
- Що вразило?
- Який епізод, вислів ви винесли з оповідання в своє життя?
Метод «Мікрофон»
2. Як ви розумієте назву твору «Воля до життя»?
/Довженко на перше місце ставить силу людської волі, без якої Іван
Карналюк не зміг би вижити.
«Щоденник» - коли для перемоги треба було віддати життя, то
Довженко віддав би, бо він – «воїн»./
3. Хто є бійцями в творі?
Іван Карналюк та Микола Дудка
- спільне і відмінне у їх характерах, долі?
війна
боєць – рядовий боєць – лікар-хірург
мир
мирна професія – пастух лікар
боротьба
звільнення людини
від горя, смерті від недуги, одужання
зброя
автомат скальпель
життя людини
Які ще риси є спільними?
/Любов, обов’язок, праця, мета, одержимість, воля/
3. Створення «асоціативного куща»
- за допомогою «асоціативного куща» створити психологічний портрет Івана
Карналюка:
- імпульсивний,волелюбний, вольовий,активний(пастух, боєць),наполегливий, надійний, красивий(у боротьбі зі смертю), солдат;
нескорений, незнищенний, непохитний,люблячий, людяний, упертий;
4.Робота в групах:
6. І група Пояснити значення дібраних прислів`ївПрислів’я про батьківщину та любов до неї (домашнєзавданняпопереднього уроку).
• За рідний край і житивіддай.
• Жити – Вітчтзніслужити.
• Кожному мила своя сторона.
• Рідна сторона – ненька, а чужа – мачуха.
Учніпояснюютьзначеннядібранихприслів’їв.
7. Поетична хвилинка. Читанняучитеницеювірша Н. Бартош «Ішлавійна».
Ішлавійна. Боїтяжкі й криваві.
Усе в диму, в огні, в імлі.
Та йшливперед бійці не задля слави,
За ради щастя на Землі.

– Вперед! Немапуті назад нікроку, –
Сміливо крикнув Карналюк.
І впав солдат, поранений у руку,
Й свідомістьвтративвінвід мук.

Прийшов до тямивже в лікарні.
І зрозумів, щовінжиттявтрачає…
Такіж бійці лежать тут славні,
І більвін в серцівідчуває.

Та сили й волі не зломити –
Перемогло бажання жить!
Не дарма ж кров в бою пролита.
Вінвразвідчувщамливумить.

І сильна воля до життя
Йогобійцямпередалася,
А в серці – радіснечуття:
«Душа солдата смерті не здалася!»
Наталія Бартош

2 група
Завдання для 2 групи.
Зʼясувати тему твору, головну думку, риси характеру головного героя. (Тема твору – розповідь про героя- розвідникаІвана Карналюка в роки ВеликоїВітчизняноївійни. Головна думка: прославленнягероїзму, оптимізму, патріотизмупростихбійців в роки ВеликоїВітчизняноївійни. Риси характеру героїв: героїзм, патріотизм, оптимізм, віра в перемогу, волелюбність, любов до свого народу і Батьківщини, до життя.)

3 група
Завдання для 3 групи.
Знайти у творіхудожнізасобивиразності. Пояснити, з якою метою автор їхзастосовує,зокрема повтори. та зʼясуватипізнавальне й виховнезначеннятвору. (Порівняння: «Дивився на рану, як на смертельного ворога». «Хірургпіднявйого, як хлопʼя». «Як підбитий птах». Епітети: золота країна, безмежніполя,сади, живодайний сон. Метафора: В сірих очах горіло те самезапитання:чижитиму?Повтори: «Стій, стій!» «Аби не впасти, абитільки не впасти.» «О, прокляті, прокляті, будьте випрокляті!..» «Доб’ють… не доб’ють… не доб’ють, не доб’ють…» «Ні, ні… Житимеш…» «Прокляті, опрокляті! Ні, понесу помсту на вашу голову хоч в однійруці… Понесу-у!..» «Жить хочу! Давайте меніперев’язку і все, що треба!.. Перев’язку! Дайте!.. Жить хочу!..» Пізнавальнезначеннятвору.Дізналися про історичнеминуленашого народу в роки ВеликоїВітчизняноївійни, про героїзм наших воїнів, їхнювіру в перемогу над ворогом і віру в перемогу життя над смертю, їхню волю до життя.

4 група
Виховнезначення. Твірвиховуєлюбов до Батьківщини і свого народу.)

IV. Підсумок уроку.
- Як на вашу думку, яка мета нашого уроку?
- За допомогою дієслів допишіть враження від твору; за допомогою іменників указати, що є для вас цей твір?
- Чи досягли ми її сьогодні на уроці?
V. Д/з. Написати твір-роздум за оповіданням О.Довженка «Воля до життя» про ваші враження від прочитаного.
VІ Урок закінчується уривком з кінофільму Бикова « В бойидутодни старики»
- Ребята, будемжить!!!
Використана література: О.Довженко «Воля до життя»,
Категория: Мои файлы | Добавил: Luluka | Теги: 8 клас, Воля до життя, українська література, О.Довженко
Просмотров: 64 | Загрузок: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Поиск

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтов - uCoz