Среда, 20.06.2018, 19:45
Приветствую Вас Гость | RSS

Школа № 10

Меню сайта
Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Мои файлы

Узагальнення й систематизація вивченого про числівник.Розбір числівника як частини мови
[ Скачать с сервера (31.0 Kb) ] 27.04.2015, 12:33
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого про числівник.Розбір числівника як частини мови
Литвинюк Світлана Олександрівна
Вчитель української мови і літератури Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №10
Українська мова
6 клас
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого про числівник
Мета навчальна: усвідомити способи творення числівників, удосконалювати навички словотвірного розбору числівників, ознайомити учнів з розбором числівника як частини мови.
Мета розвиваюча: сприяти виробленню навичок морфологічного розбору числівника, розвивати фантазію, логічне мислення, мовлення учнів, формувати комунікативну, інформаційну компетентності та компетентність саморозвитку і самоосвіти.
Мета виховна: виховувати почуття гордості за «славних прадідів великих», любов до рідного краю.
Культурологічна змістова лінія: життя і побут запорізьких козаків.
Обладнання: карта країни «Числівник», таблиця «Розряди числівників за будовою», індивідуальні картки.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Учитель. Доброго дня друзі!
(Стук у двері. Входить поштар і повідомляє, що надійшла телеграма від мешканців країни Числівник.)
Треба терміново її прочитати. Відкриваємо.
Шановні учні!
Запрошуємо вас у захоплюючу мандрівку
дивовижними містами країни Числівник.
Чекаємо на вас з нетерпінням!
Жителі країни.
Учитель. Ну що ж, треба їхати! А який же вид транспорту оберемо? Мені здається, що треба використати всюдихід «Дивослово». Діти! Ви згодні?
Ми повинні зарядити свій всюдихід своєрідним пальним – енергією для плідної роботи, змістовними та правильними відповідями, веселістю, ерудицією, оптимізмом.
А мета нашої подорожі – відвідати знайомі міста країни Числівник.
II. Установочно – мотиваційний етап.
1. Психологічна настанова щодо умовної подорожі до країни Числівник. Ознайомлення учнів зі структурою теми.
2. Внутрішня мотивація навчально – розвивальної діяльності з теми Числівник.
III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Оголошення епіграфа.
Ой, із могили видно всі долини –
Сизокрилий орел пролітає:
Стоїть військо – славне запорізьке,
Як мак процвітає.
М. Максимович
IV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
Учитель. Пропоную інтелектуальну розминку. Я звертаюся до вас із запитаннями, на які ви повинні дати стислу відповідь.
• Яка частина мови називається числівником?
• Як змінюються числівники?
• Яка синтаксична роль числівників у реченні?
• На які групи за значенням вони поділяються?
• Які ви знаєте розряди числівників за будовою?
1. Словниковий диктант.
Чотиригодинний, третій, сьомий, багатотисячний, шістдесятьом, нуль, шістсот, одинадцять, п'ятірка, тридцять, мільйон, кільканадцять, чотирьох, трьохсот, трьома десятими, двохтисячний, половина, півтора, тримільйонний.

2. Робота над текстом. «Подорож в минуле».
Прочитайте і дайте відповіді на запитання.
1. Чи є у тексті числівники?
2. Числівники записати буквами
3. Визначте їх розряди за будовою.
Запорозькі землі.
Столицею Запорожжя була Січ, де жив кошовий отаман із старшиною. Запорозькі землі ділилися на 8 (вісім- простий) округів, які називалися паланками, як от тепер райони, де жили жонаті козаки і всі ті, хто хотів займатися господарством. Звали їх зимівчанами, бо вони жили по селах та по зимівниках, як звали запорожці свої хутори. В останні часи на Запорожжі було 64( Шістдесят чотири - складений) села, а зимівників, або хуторів, де було по кілька хат, часом 3(Три) – 4(чотири), було до 4 000(чотирьох тисяч) і, окрім того, скрізь по запорозьких степах було кілька тисяч бурдюків. Це були землянки, де запорожці знаходили собі притулок від негоди, а часом і від татар (З історії України).
Хвилинка здоров‘я
V. Сприймання і усвідомлення матеріалу.
1. Пошуково –вибіркова робота.
Подані числівники записати у 3 колонки: прості, складні і складені.
Десять, двадцять п’ять, шестеро, п’ятнадцять, три тисячі чотириста дев’ять, нуль, одна друга, дев’яносто, дев’ятсот, шістнадцять,трьох,сорок п`ятого,сімдесятого,чотирнадцятьма, десятьма
( Підкреслити порядкові числівники)
2.Робота з підручником.
Мовний розбір стор. 158.

3. Робота біля дошки.
Записати приказку, зробити морфологічній розбір числівника.
Семеро одного не ждуть.
Семеро - числівник, п.ф. – семеро, простий, кількісний, збірний, Н.в., підмет.
Одного – числівник, п.ф. – один, простий, порядковий, ч.р., Р.в., додаток.
Ще треті півні не співали.
Треті –числівник, котрі?, п ф – третій, порядковий, множина, Н.в, простий, означення
VI. Закріплення набутих знань у процесі практичної діяльності.
Провідміняти числівники
Н. сорок шість сорок шостий
Р. сорока шести сорок шостого
Д. сорока шести сорок шостому
З. сорок шість сорок шостого
О. сорока шістьма сорок шостим
М. (на) сорока шести (на)сорок шостому

2. Творче завдання «Сходинки».
Впишіть у горизонтальні ряди східців числівники на –дцять.

ц
ц
ц
ц

Відповіді: двадцять, сімнадцять, чотирнадцять, кільканадцять.
2. Гра.
Прочитайте фразеологізми. Якими словами – синонімами можна замінити? Використайте слова з довідки.
В один голос. В один момент. В одну думку. З одного маху. На один аршин. Один як палець.
3. Довідка: однаково, одностайно, дружно, миттю, самотній, одноразово.
4. Кросворд «Число».
Розгадайте кросворд.
1. Число, яке означає дві сотні.
2. Число, яке становить двічі по два.
3. Порядковий номер, який відповідає числу 6.
4. Один десяток.
5. Три сотні.
1
2
3
4
5
6 1. Творче завдання (усно).

Спишіть загадки і відгадайте їх, ставлячи числівники в потрібній формі.
Горбатий мішок на (чотири) ногах стоїть.(Верблюд)
М’якеньке з (чотири) рогами й (два) черевцями. (Подушка)
(Одна) шапка (чотири) братів накрила. (Стіл)
Зранку на (чотири) ногах, удень – на (дві), увечері – на (три). (Людина в різний вік)
3. Завдання – змагання.
Хто найшвидше та найкраще вимовить усі скоромовки.
• У чотирьох черепашок четверо черепашенят.
• Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок – сорок морок.
• Дрова рубали два дроворуби.
• П’ять п’ятаків, на кожному п’ятаку ще по п’ятаку.
Знайдіть у скоромовках кількісні числівники. Поясніть правопис числівників.
4. «Загадкове» завдання.
Відгадайте загадки. Назвіть у них числівники.
1. Що то за птах, що на вісьмох ногах? (Павук)
2. Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта? (Капуста)
3. Плету хлівець на четверо овець. (Рукавичка)
4. Іде років двісті, стоїть на місці, лічить людський вік, а не чоловік. (Годинник)
5. Тисяча тисяч бондарів роблять хати без дворів. (Мурашки)
5. Математична хвилинка.
Запишіть подані арифметичні вирази словами.
⅛ + ½; ¾ + ¼; ⅝ - ⅔; ⅞ - ⅓ .

VII. Систематизація знань, умінь і навичок. Оцінювання.
1. З якими «мешканцями» країни Числівник ви сьогодні зустрілися?
2. Що сподобалося на уроці?
VIII. Домашнє завдання.
Повторити все про числівник.
Підготуватися до контрольної роботи.
З художньої літератури виписати 2 речення з числівниками, зробити їх морфологічний розбір.


1. Словниковий диктант.
Чотиригодинний, третій, сьомий, багатотисячний, шістдесятьом, нуль, шістсот, одинадцять, п'ять, тридцять, мільйон, кільканадцять, чотирьох, трьохсот, трьома десятими, двохтисячний, половина, півтора, тримільйонний.
(взаємоперевірка)
2. Робота над текстом. «Подорож в минуле».
Прочитайте і дайте відповіді на запитання.
4. Чи є у тексті числівники?
2. Числівники записати буквами у стовпчик
3. Визначте їх розряди за будовою.
4. Від кількісних числівників утворити порядкові
Запорозькі землі.
Столицею Запорожжя була Січ, де жив кошовий отаман із старшиною. Запорозькі землі ділилися на 8 округів, які називалися паланками, як от тепер райони, де жили жонаті козаки і всі ті, хто хотів займатися господарством. Звали їх зимівчанами, бо вони жили по селах та по зимівниках, як звали запорожці свої хутори. В останні часи на Запорожжі було 64села, а зимівників, або хуторів, де було по кілька хат, часом 3 – 4, було до 4 000 і, окрім того, скрізь по запорозьких степах було кілька тисяч бурдюків. Це були землянки, де запорожці знаходили собі притулок від негоди, а часом і від татар (З історії України).
3. Пошуково – вибіркова робота.
Подані числівники записати у 3 колонки: прості, складні і складені.
Десять, двадцять п’ять, шестеро, п’ятнадцять, три тисячі чотириста дев’ять, нуль, одна друга, дев’яносто, дев’ятсот, шістнадцять,трьох,сорок п`ятого,сімдесятого,чотирнадцятьма, десятьма
( Підкреслити порядкові числівники)
4.Робота з підручником.
Мовний розбір стор. 158. (повторення)
3. Робота біля дошки.
Записати приказку, зробити морфологічній розбір числівника.
Семеро одного не ждуть.
Ще треті півні не співали.
5. Провідміняти числівник 46



6. Творче завдання «Сходинки».
Впишіть у горизонтальні ряди східців числівники на –дцять.

ц
ц
ц
ц

7. Прочитайте фразеологізми. Якими словами – синонімами можна замінити? Використайте слова з довідки.
В один голос. В один момент. В одну думку. З одного маху. На один аршин. Один як палець.
Довідка: однаково, одностайно, дружно, миттю, самотній, одноразово.
8. Кросворд «Число».
Розгадайте кросворд.
1. Число, яке означає дві сотні.
2. Число, яке становить двічі по два.
3. Порядковий номер, який відповідає числу 6.
4. Один десяток.
5. Три сотні.
1
2
3
4
5
9. Творче завдання (письмово).
Спишіть загадки і відгадайте їх, ставлячи числівники в потрібній формі.
Горбатий мішок на (чотири) ногах стоїть.
М’якеньке з (чотири) рогами й (два) черевцями.
(Одна) шапка (чотири) братів накрила.
Зранку на (чотири) ногах, удень – на (дві), увечері – на (три).
10. Завдання – змагання.
Хто найшвидше та найкраще вимовить усі скоромовки.
• У чотирьох черепашок четверо черепашенят.
• Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок – сорок морок.
• Дрова рубали два дроворуби.
• П’ять п’ятаків, на кожному п’ятаку ще по п’ятаку.
Знайдіть у скоромовках кількісні числівники. Поясніть правопис числівників.
11 «Загадкове» завдання.
Відгадайте загадки. Назвіть у них числівники.
6. Що то за птах, що на вісьмох ногах?
7. Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта?
8. Плету хлівець на четверо овець.
9. Іде років двісті, стоїть на місці, лічить людський вік, а не чоловік.
10. Тисяча тисяч бондарів роблять хати без дворів
12 Математична хвилинка.
Запишіть подані арифметичні вирази словами.
⅛ + ½; ¾ + ¼; ⅝ - ⅔; ⅞ - ⅓ .
Категория: Мои файлы | Добавил: Luluka
Просмотров: 1046 | Загрузок: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Поиск

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтов - uCoz